Veelgestelde vragen
Wij streven naar een moeiteloze en betrouwbare autoverhuurervaring.
Hier vind je antwoorden op al je vragen.
Heb je nog vragen? Neem gerust contact met ons op:
info@bkdexpress.be
Kan ik vandaag een auto huren?
Jazeker! Check de beschikbaarheid van de voertuigen door op de links te klikken voor de huur per dag of de huur per uur .
Kantooruren:
Maandag – vrijdag: 07.00 – 19.30 uur
Zaterdag: 08.00 – 12.00 uur
Kantoor:
📍Boechout (Provinciesteenweg 660, Boechout 2530)
Afhaalpunten:
📍Wilrijk (Boomsesteenweg 295, Antwerpen 2610)
📍Wommelgem (Uilenbaan 200, Wommelgem 2160)
📍Borsbeek (Frans Beirenslaan 11, Borsbeek 2150)
Wat zijn de algemene huurvoorwaarden?
De voorwaarden worden standaard afgedrukt op de achterzijde van alle huurcontracten. U kunt het hier lezen
Ik wil reserveren, maar de bestuurder zal een andere persoon zijn. Is dit mogelijk?
De persoon die de boeking maakt, wordt automatisch beschouwd als de bestuurder. Daarom is het beter om meteen een voertuig te boeken op naam van de chauffeur of een extra bestuurder te regelen tijdens het boeken.
Dit kost 12,8 euro.
Kan ik een auto huren met een extra bestuurder?
Jazeker.
De registratie van een extra bestuurder kost 12,8 euro (incl. Btw)
Kunt u de auto bij mij afleveren?
Niet, maar u kan gebruik ons BKD-Locaties Afhaalpunten:
Kantoor:
📍Boechout (Provinciesteenweg 660, Boechout 2530)
Afhaalpunten:
📍Wilrijk (Boomsesteenweg 295, Antwerpen 2610)
📍Wommelgem (Uilenbaan 200, Wommelgem 2160)
📍Borsbeek (Frans Beirenslaan 11, Borsbeek 2150)
Wat zijn de openingsuren van de BKD-locaties?
Maandag – vrijdag: 07.00 – 18.00 uur
Zaterdag: 08.00 – 12.00 uur.
Kan ik het voertuig terugbrengen buiten openingsuren?
Jazeker!
Eerst moet u minstens 6 foto’s maken van de buitenkant en het interieur van het voertuig en een foto van de kilometerteller.
U stuurt deze foto’s naar ons e-mailadres: huren@bkdexpress.be.
Daarna kunt u de sleutels achterlaten in onze kluis op de huurlocatie.
Waar kan ik terecht met vragen?
U kan bellen naar +32 (0)3 283 63 33
of een e-mail schrijven naar info@bkdexpress.be of huren@bkdexpress.be
We zijn bereikbaar:
Maandag – vrijdag: 07.00 – 18.00 uur
Zaterdag: 08.00 – 12.00 uur
Ik ben spullen vergeten of kwijtgeraakt in de huurauto, wat nu?
Neem dan telefonisch contact op met de vestiging waar u het voertuig hebt ingeleverd en vraag naar de gevonden voorwerpen.
BKD rental is niet aansprakelijk en/of verantwoordelijk voor het verlies van persoonlijke eigendommen in de huurvoertuigen of op de verschillende locaties.
Huur per dag
Wat is inbegrepen in de huurprijs per dag?
De huurprijs voor het voertuig is inclusief:
– de basisverzekering
– 130 km/dag gratis.
U krijgt het voertuig met een volle tank en u moet het met een volle tank terugbrengen.
Tijdens de huurperiode betaalt u een waarborg vanaf 500 euro, die u na de huurperiode terugkrijgt, als alles in orde is.
Wat is een huurdag?
Een huurdag duurt 24 uur en is ook beperkt tot 24 uur. U kiest zelf de begin- en eindtijd. Als u de auto terug binnenbrengt binnen de 24 uur, dan stopt de huur.
Als u bijvoorbeeld een voertuig boekt van 7 uur ‘s ochtends tot 5 uur ‘s avonds op dezelfde dag of van 8 uur ‘s ochtends op de ene dag tot 8 uur ‘s ochtends op de volgende dag, dan wordt dit steeds beschouwd als een huurdag.
Wat is het brandstofbeleid voor de huur per dag?
Wij hanteren het vol-vol principe. Dit betekent dat u de tank vol meekrijgt en dat u hem na afloop van de huurperiode ook weer zo inlevert. Levert u het voertuig niet helemaal vol in? Dan vullen wij de tank weer voor u aan en brengen we de ontbrekende brandstof plus servicekosten in rekening
Huur per uur
Kan ik een auto huren per uur?
Ja, dat kan.
Volg de link en kies het voertuig waarin u geïnteresseerd bent. Vul daarna het formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met u op.
Wat is inbegrepen in de huurprijs per uur?
De huurprijs voor het voertuig is inclusief:
– de basisverzekering
– tankdienst: u moet zelf niet gaan tanken
Bijvoorbeeld
U wil een Renault Express huren. Dat kost 4,99 euro per uur. U hebt het voertuig twee uur nodig en u rijdt 30 kilometer. 1 kilometer kost – 0,97 euro.
Dus (4,99*2)+(0,97*30)= 40,95 euro (incl.btw)
Tijdens de huurperiode betaalt u een waarborg vanaf 500 euro, die u na de huurperiode terugkrijgt, als alles in orde is.
Wat is het brandstofbeleid voor de huur per uur?
De prijs is inclusief tankdienst.
Buitenland rijden
Kan ik met een gehuurde auto naar het buitenland rijden?
Ja, u kunt met een gehuurde auto naar het buitenland rijden, maar het is belangrijk om ons minstens 24 uur van tevoren schriftelijk op de hoogte te stellen.
Houd er rekening mee dat het geselecteerde voertuig mogelijk beperkingen heeft met betrekking tot toegang tot bepaalde landen, die zijn onderverdeeld in drie zones:
Zone 1: Andorra, België, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Gibraltar, Groot-Brittannië, Ierland, Italië, Liechtenstein, Luxemburg, Monaco, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Portugal, San Marino, Spanje, Vaticaanstad, Zweden en Zwitserland.
Zone 2: Estland, Hongarije, Kroatië, Letland, Litouwen, Polen, Slovenië, Slowakije en Tsjechië.
Zone 3: Alle landen die niet onder Zone 1 of Zone 2 vallen.
Voor reizen naar Zone 1 en Zone 2 wordt aan de bestuurder een origineel documentatiepakket verstrekt. Houd er echter rekening mee dat reizen naar Zone 2 aanzienlijk hogere kosten voor verzekering en waarborg met zich mee kan brengen, die individueel worden berekend op basis van specifieke persoonlijke omstandigheden en vereisten.
Toegang tot landen in Zone 3 is niet toegestaan voor enig voertuig.
Rijbewijs en voorwaarden
Welk type rijbewijs accepteren jullie?
Bestuurders dienen te beschikken over een geldig Europees rijbewijs van categorie B.
Kan ik een auto huren met een buitenlands rijbewijs?
Ja, kan dat.
U kan een voertuig huren met een Europees rijbewijs.
Rijbewijzen die zijn geschreven in een niet Latijns schrift (Arabisch, Chinees, Cyrillisch, enz.) worden niet door BKD Rental geaccepteerd
Vanaf elke leeftijd kan ik een auto huren?
De minimumleeftijd voor de bestuurder is 23 jaar en deze moet minimaal 3 jaar in het bezit zijn van een geldig rijbewijs.
Betaling en waarborg
Kan ik contant betalen?
Nee, we accepteren geen contant geld.
Kan ik betalen met een creditcard?
Ja, dat kan.
Welke creditcards accepteren jullie?
Ja, we accepteren betalingen via MasterCard Bancontact, Maestro en Visa en directe bankoverschrijving
Moet ik een waarborg betalen?
Ja, de waarborg is vanaf 500 euro.
Wanneer krijg ik mijn waarborg terug?
U krijgt de waarborg terug na teruggave van het voertuig.
Boeking
Een auto huren was nog nooit zo makkelijk! Wij hebben een complete stap-per-stap gids video, waarin uitgelegd word hoe u kan boeken en betalen.
Zijn er extra kosten bij te late inlevering?
Er zijn extra kosten bij te late inlevering. Deze kosten worden berekend op basis van 20% van de dagelijkse huurprijs per uur vertraging. Bij vertraging van meer dan 5 uur kan er een aanvullende boete worden opgelegd, die maximaal 1,5 keer de dagelijkse huurprijs bedraagt. Daarnaast is de huurder aansprakelijk voor eventuele schade die het gevolg is van de vertraging.
Meer info Algemene Huurvoorwaarden
Kan ik een reservering wijzigen of annuleren?
Ja, dat kan 48 uur voor vertrek gratis. Indien dat minder dan 48 uur is, zijn dat extra kosten.
Meer informatie: Algemene Huurvoorwaarden
Tijdens het huren
Mag ik roken in de auto?
Nee, u mag niet.
Bij schending van het rookverbod wordt een toeslag van €175 in rekening gebracht.
Meer info Algemene Huurvoorwaarden
Kan ik dieren vervoeren in de auto?
U kunt dieren vervoeren in speciale kooien die worden aanbevolen door dierenartsen.
Het is verboden om dieren zonder kooien in de cabine of carrosserie van het voertuig te vervoeren.
Moet ik betalen voor parkeren?
Ja, dat moet u.
Betaling voor parkeren is de verantwoording van de huurder.
Moet ik betalen voor tolwegen in Europa?
Ja, de betalen voor tolwegen is de verantwoordelijkheid van de huurder.
Ik kreeg een boete. Wat moet ik doen?
1. Stel BKD op de hoogte en stuur een kopie van de originele boete naar info@bkdexpress.be of huren@bkdexpress.be.
2. Ontvang en betaal de factuur voor de administratieve vergoeding van 10 euro.
3. Betaal de originele boete
Ik ben de autopapieren kwijt. Wat nu?
Breng BKD onmiddellijk op de hoogte door te bellen naar +32 (0)3 283 63 33 of een e-mail te sturen naar huren@bkdexpress.be.
Moet ik als huurder zelf AdBlue bijvullen?
Nee, meestal hoeft u als huurder geen AdBlue bij te vullen.
We zorgen er altijd voor dat de AdBlue-tank voldoende gevuld is voordat u vertrekt. Als u echter voor een langere periode huurt of een lange rit naar het buitenland maakt, kan het voorkomen dat er een melding op het dashboard verschijnt. In dat geval vragen we huurders vriendelijk om zelf AdBlue bij te vullen en het bonnetje te bewaren. U hoeft alleen te betalen voor de AdBlue die u daadwerkelijk verbruikt, en de kosten voor het bijvullen van de tank worden vergoed.
Hoe vul u AdBlue bij?
De manier waarop u AdBlue moet bijvullen, verschilt per voertuig. Meestal bevindt de AdBlue-tank zich naast de brandstoftank of onder de motorkap. U kunt de AdBlue-tank herkennen aan de blauwe dop met het opschrift “AdBlue.”
Verzekeringen en schade
Welke verzekeringen zijn inbegrepen in de huurprijs?
Basis verzekering is inbegrepen in de huurprijs
-vrijstelling is 5 500.00 euro
Hoeveel kost een extra verzekering?
Verzekering Basis Plus is 8.99 euro/ dag
– vrijstelling is 4 000.00 euro.
Verzekering Plus extra is 25.99 euro/ dag
dan vrijstelling is 1 500.00 euro.
Wat moet ik doen in geval van schade aan de huurauto?
1. Stel en uiterlijk binnen 12 uur BKD zo snel mogelijk op de hoogte. Stuur een e-mail naar huren@bkdexpress.be met een beschrijving en foto van de schade.
2. Maak een Europees schadeformulier
3. Een onafhankelijke specialist beoordeelt de schade.
4. Verwacht een factuur van BKD volgens u verzekering.
Is huurder verantwoordelijk voor de vervuiling van een gehuurde auto?
Ja, de huurder is verantwoordelijk voor het voertuig en dient het in dezelfde staat terug te brengen als bij aanvang van de huurperiode.